New Zealand, we love you!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maartje Schepers - WaarBenJij.nu New Zealand, we love you!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maartje Schepers - WaarBenJij.nu

New Zealand, we love you!!

Door: Maartje Schepers

Blijf op de hoogte en volg Maartje

29 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Heey lieve mensen,
Hier het tweede deel van Pleun en mijn avonturen door het prachtige Nieuw Zeeland. We hebben het geweldig gehad samen en het is zo´n prachtig land, daar wordt je bang van zou Pleun zeggen ;-) Helaas is ze gisteren naar huis vertrokken en ben ik dus alleen in Auckland nu. Was wel even wennen om alleen weer te zijn, want was echt fijn om met ze tweeën een stukje van mijn reis te delen. En Nieuw Zeeland is het perfecte land daar ook voor! Iedereen MOET daar echt een keer heen omdat je anders niet kunt geloven hoeveel verschillende landschappen, natuur in een land verzameld kan zijn. Alles is bijna mooi en je kunt in principe gewoon je camera het beste maar gewoon in je hand houden om alle mooie plaatjes te schieten die je wilt. Maar ik zal even vertellen wat we allemaal beleefd hebben. Ik moet het even aan de hand van de foto’s doen merk ik want we zijn echt als een wervelwind door het land gegaan.. niet normaal veel gedaan en gezien!

Ik was gebleven bij mijn verjaardag. We moesten er vroeg uit voor de bus en uiteraard regende het voor het eerst pijpenstelen. Denk dat de weermannen dachten dat ik een beetje Nederlands weer wel leuk vond op mijn verjaardag.. NOT! Maargoed, was meteen vergeten omdat ik van lieve Pleun een feestelijk ontbijtje kreeg met ballonnen en versiersels! Bij onze eerste stop werd het feest nog groter want ik had een pakketje uit Nederland van mijn lieve familie met slingers, kaarsjes, hoedje, een toeter en lieve kaartjes met prachtige woorden. Was echt heel fijn en voelde me helemaal jarig. Ook een heel mooi kettinkje gekregen en boekjes om te lezen, top! Dankjewel familie! En ik kreeg daarnaast van Pleun ook nog een heel tof cadeau; de gletsjer hike op de fox glacier, gletsjer waar we die dag heen gingen. Wauw! Echt veel te veel! Een top dag en die lieten we niet verpesten door een beetje regen!

We kwamen in Franz Josef aan en vanaf daar gingen we met een shuttle naar de Fox gletsjer, uiteraard ging het NOG harder regenen. Gelukkig kregen we een compleet regenpak aangemeten bij de hike organisatie zodat we niet meteen binnen 10 seconden doorweekt waren. Uiteraard hadden Pleun en ik ons eigen stijlvolle hoofd parapluutje om de styling helemaal compleet te maken! En ik zeg het wederom; daar zit echt een business in.. IEDEREEN wilde weten waar ze van waren en waren stikjaloers op onze hippe hoofddeksels! Haha. Eerst een stukje omhoog gewandeld en toen mochten we onze spikes om de schoenen doen, tenminste ik geloof dat ze zo heetten, weet de naam ff niet meer. Maar iig van die pinnen die je onder je schoenen bindt zodat je op het ijs niet uitglijd. We zagen de gletsjer al liggen en waren helemaal excited! Wauw, we gingen gewoon een ijsheuvel op, hoe gek is dat! Helaas hadden wij een belgische vrouw die al binnen 10 minuten helemaal paniekeerde van angst dat ze zou vallen dus hebben we een tijdje lekker in de stromende regen staan wachten tot ze huilend werd meegenomen met een andere groep die naar beneden ging. Achja konden Pleunos en ik mooi ff wat foto’s maken! Echt heel apart om op dat ijs te lopen en te klimmen. Je zag ook van die gaten en van binnen waren die helemaal blauw, echt mooi. Echt een toffe ervaring ondanks het shit weer, thanks Pleun nogmaals voor t toffe cadeau! We kwamen best laat weer terug in Franz Josef, dus snel even wat droogs aan getrokken en door de regen naar een restaurantje gerend voor een verjaardagsdiner! Heerlijk gegeten samen en onze eerste cider van die avond weggedronken want.. het was niet alleen mijn verjaardag die we gingen vieren maar ook St. Patricksday! We hadden al een groene outfit en accessoires dus na het eten omgekleed en compleet groen vertrokken naar het St. Patricks feest in de kroeg! Was hele gezellige avond en ik denk dat we daar maar in Nederland ook eens wat meer aan moeten doen, dus volgend jaar op mijn verjaardag verwacht ik iedereen in t groen! Haha. Leek net carnaval! Zoveel mensen leuk verkleed en gezellige sfeer. Wat St Patrick precies heeft gedaan zijn we nog niet achter maar achja, who needs a reason to party! Dag erna moesten we helaas wel weer vroeg op om te vertrekken naar lake Wanaka. Even lekker bijgeslapen in de bus, en onderweg nog een paar mooie stops gehad bij de Blue Pools en een waterval. In Wanaka was niet heel veel bijzonders te doen en aangezien we nog een beetje brak waren van de vorige avond hebben we lekker rustig aan gedaan en heerlijk gerelaxed en gelezen. Ook nog een bezoekje moeten brengen aan de apotheek want ik had op mijn rechte schouder een soort uitslag ontwikkeld wat steeds erger werd en onder hand op een brandwond leek die zich steeds verder uitbreidde. Heel eng zag het er uit. Had het al een paar dagen aangekeken maar het leek alleen maar te verergeren dus toch maar even naar een adviseur. Daar kreeg ik een zalfje wat het of veel erger kon maken of kon helpen.. hmmm oke.. nouja proberen t maar, wie niet waagt wie niet wint! En dokter kan altijd nog. Dag erna vertrokken we naar Queenstown, een van de leukste bestemmingen in Nieuw Zeeland! Onderweg nog even gestopt bij de eerste bungy jump locatie ooit en drie meiden van onze groep waagden de sprong vanaf de brug naar beneden. Tof om te zien!

We kwamen lekker vroeg aan in Queenstown. Na mijn schouder gecheckt te hebben kwamen we tot de conclusie dat het echt veel erger was geworden en er zat dus niets anders op dan toch naar de dokter te gaan. Die schreef meteen een antibiotica kuur voor van 10 dagen omdat ik een infectie had. Een bacterie die soort van mijn huid op at.. heel eng! Na een flinke rekening te hebben betaald (thank god, heb ik de beste reisverzekering en krijg ik alles terug) uiteindelijk de stad in gegaan. Hadden met een paar mensen van onze bus afgesproken om te gaan rodelen op de berg. Eerst met een gondeltje naar boven. Bovenaan hadden we een prachtig uitzicht op het meer! Wauw! Helmpjes op gedaan en toen gingen we als een dolle van de rodelbaan, echt tof! Na een paar ritjes gedaan te hebben zijn we weer afgedaald en hebben we heerlijk op het balkon van onze dorm room in de zon gezeten in onze bikini. Honey Soy Crackers erbij (zware verslaving van mij sinds Australië en inmiddels ook van Pleun, zijn eigenlijk een soort snack a jack rijstewafels maar dan met veel lekkere smaken en de helft zo dun, echt heerlijk!) Ik bleek boven een nogal vreemde Indiër te liggen die in het begin aardig leek maar een onwijs rare vent bleek die ons als zijn nieuwe obsessie had beschouwd. Hij wilde telkens weten waar we heen gingen en begon zelfs terwijl ik sliep dingen aan me te vragen.. schrok ik ineens wakker omdat hij wilde weten of de waterfles in zijn hand van hem of van mij was.. HALLOO ik SLAAP!! Mafkees! Was hem na die eerste nacht al helemaal beu en heb hem dat ook even duidelijk gemaakt toen we hem tijdens onze tweede avond weer tegen kwamen.. hele enge vent.. GA WEG!! Maargoed, ik was bij ons balkon.. eerste avond zijn we uiteraard de beroemde Ferg burger gaan eten. IEDEREEN had gezegd dat we die echt moesten eten daar, Roeleke, reizigers die ik overal sprak… dus we moesten uiteraard zelf gaan uitvinden wat de happening was over deze burgers. Er stond een rij voor de deur dus dat was een goed teken en inderdaad.. wauw wat een heerlijke hamburger. Niet normaal! Lekkerste burger die ik ooit had gehad! Heb het menu mee gejat, dus ga eens proberen in Nederland of ik er een kan kopieren! Na de burger hebben we ons opgefrist en klaargemaakt voor de big night out kroegentocht waar we ons met bijna de complete bus voor op hadden gegeven. Omdat je met een bustour reist zit je bijna constant met dezelfde mensen in de bus, heel gezellig! Hadden echt al een leuk groepje gevormd dus hadden zin om lekker te feesten met ze allen. We gingen zelf alvast wat drankjes doen voor de avond echt begon. De tocht begon op een boot die een tocht maakte op het meer, muziek hard aan, drankjes en shotjes erbij, echt tof! Het was enorm heldere avond dus hebben echt letterlijk onder de sterrenhemel gefeest, na een uurtje gingen het vaste land weer op naar de eerste kroeg. Was een rock cafe, maar dan met hele slecht live muziek.. echt gekke overgang na zo’n feest op de boot.. daarna gingen we naar een heavy metal cafe.. WAAROM?? Zoveel leuke kroegen die vol en gezellig leken maar die we allemaal passeerden.. We besloten om weg te vluchten bij deze saaie big night out en zelf op zoek te gaan naar een echt leuke kroeg. Uiteindelijk beland bij een live music bar waar ze open podium hadden en daar was het echt gezellig. Leuke lokale journalist ontmoet en tijd mee staan praten en ook nog wat andere locals gesproken, was hele gezellige avond uiteindelijk! Dag erna gingen we met een tour naar Milford sound.. enige nadeel was… 6:30 vertrekken.. OEPS.. we waren wel wezen stappen omdat we graag met de hele groep de big night out wilden doen dus we zouden wel even bijslapen in de bus. Hmmm jammer dat die tjokvol zat met andere tourgangers.. en op nog 5 andere jongeren na alleen maar ouderen. 5 uur heen en 5 uur terug in de bus.. en dan hadden we 2 uur op de boot in Milford Sound, een natuurgebied met mooie bergen die ineens uit het water ontstaan. Eerlijk gezegd was het het geld niet waard en de lange uitputtende trip in de saaie bus ook niet.. maargoed.. we zijn er wel geweest! En de natuur was ook wel mooi, maar we hadden het wel al eerder gezien en misschien zijn we wel gewoon te verwend door al het moois wat we al gezien hadden! Terug in Queenstown waren we heel erg lam en hebben we gegeten in de goedkope foodcourt, lekker thais :-) jammie! Daarna naar ons hostel gegaan. NEEE de Indiër was er nog steeds.. en leek het heel gezellig te vinden dat wij terug waren.. we waren dus verplicht om weer het hostel uit te gaan om hem te ontlopen.. en we zouden eigenlijk maar voor een drankje gaan omdat we zo moe waren.. maar uiteindelijk is het een van de leukste avondjes uit geworden die we hebben gehad hier. Heel gezellig! Allemaal leuke mensen ontmoet ook. Dag erna hoefden we er gelukkig iets minder vroeg uit om te vertrekken naar Lake Tekapo. Het was onze laatste avond met de bus mensen dus we besloten te gaan barbequen met ze allen. Maar eerst hebben we na aankomst meteen onze wandelschoenen aangetrokken en hebben we een prachtige maar ook zware wandeling de berg op gemaakt. Vanaf daar hadden we een prachtig uitzicht op het meer.. wauw wat was dat water blauw! Echt zo mooi! En zo onwerkelijk.. leek wel of ze er kleurstof in hadden gedaan zo blauw! Hele mooie foto sessie op de berg gehouden waar we ook nog zijn geholpen door wat lokale kiwi’s :) daarna omgekleed en met ze allen de barbecue klaargemaakt. Echt heerlijk gegeten, maar t was zo veel dat we makkelijk met ze allen de dag erna opnieuw hadden kunnen barbequen. Maar we hebben er de andere hostelmensen maar blij mee gemaakt. Voor de rest een rustig avondje gehad waar we ook nog even al mijn kleren hebben gewassen voor de zekerheid, vanwege de infectie. Die werd gelukkig met de dag minder en is inmiddels helemaal opgelost! Gelukkig maar! Echt heel fijn!

Dag erna gingen we naar Christchurch waar de lieve chauffeur, Craig, van de Magic Bus zo aardig was om ons af te droppen bij Wicked, het verhuurbedrijf van onze campervan! Afscheid genomen van onze busvrienden en toen begon ons nieuwe avontuur! Zelf rond touren met een gek beschilderde de camper, altijd al een willen doen allebei en vanwege tijdgebrek ook ideaal om alle vrijheid te hebben en echt naar de dingen te gaan die we nog wilden zien in de laatste week van onze reis samen. Na een uitgebreide check van de camper, ja paps de fouw en Schepers, we zijn goed opgevoed door jullie ;) Pleun heeft zelfs overal foto’s van genomen voor de zekerheid gingen we op weg.. Nouja op weg.. moesten al na 20 meter omkeren omdat de knipperlichten het niet deden.. hmm geen goede start! Maargoed nadat het vrij snel gefixed was konden we op weg met onze flitsende Garfield wagen! We gingen meteen een lange reis maken naar Picton, ongeveer 5 uur verderop. Maar eerst maar even tanken en boodschappen doen.. hmmm waar zei die vrouw ook alweer waar het tank-klep-hendeltje zat.. na 5 minuten zoeken het maar aan een Kiwi gevraagd die het natuurlijk binnen 10 seconden gevonden had.. BLOND!!! Haha.. maargoed.. boodschappen ingeladen en gingen we op weg.. LINKS LINKS.. rijden.. ohja.. okee.. thanks Pleun ;) Gelukkig went het heel snel. We hebben de prachtige kustroute langs Kaikoura afgelegd en in de avond waren we in Picton. Het was al donker en we hadden nergens onderweg een DOC (gratis kampeerplaats) gezien dus maar op een holiday park gaan staan met onze van. Daar gekookt in de gezamelijke keuken en gezellig in ons campertje spelletjes gedaan en gelezen. Echt tof en ultiem kampeer gevoel! Hadden tijdens onze reis het wie is het spel gescoord en daar hebben we ons kostelijk mee vermaakt! Met uiteraard steeds strengere spelregels om het nog een beetje spannend te maken! Dag erna werden we redelijk gebroken en koud wakker.. oke.. dat is dus duidelijk een nadeel van een camper, maarja we zijn wel op avontuur! Van de camper vertrokken om een mooie ontbijtspot aan of langs het water te zoeken. We vonden echt een geweldige plek met prachtig uitzicht over de haven van Picton en het was heerlijk weer. Tafeltje en stoeltjes uitgeklapt en lekker ontbeten. Daarna de kussens uit de camper gegooid en heerlijk gezond en nog even een powernap gedaan voor we met de camper naar de boot moesten voor de overtocht naar het noord eiland. Wow, wat een lange reis is dat.. 5 uur lang! Gelukkig wel gratis Wifi en eindelijk een stopcontact waar we mooi alles even konden opladen, is lastig in een power-loze camper. Kwamen in de avond aan in Wellington en hadden al een campingplek opgezocht in de stad. Daar geparkeerd en toen de stad ingegaan. Je kunt hier in NZ goedkoop sushi eten, echt heel fijn. En laten we daar allebei nou heel erg van houden ;) dus lekker sushi gegeten bij een restaurant met een draaiende bar met sushi bordjes. Heerlijk! Daarna nog even rondgelopen en wat drankjes gedaan maar we waren best wel gaar van de dag reizen dus niet extreem laat geworden.

Dag erna zijn we Wellington bij daglicht gaan verkennen en naar het NZ museum, te Papa gegaan. Heel interactief museum met leuke tentoonstellingen en het was gratis, nog beter ;) Daarna nog lekker over een lokale food market gestruind voor we de auto in stapten om te vertrekken naar Lake Taupo. We kwamen daar eind van de middag aan en vonden een prachtige DOC, aan het meer. Lekker buiten op het strand heeft Pleun een heerlijke maaltijd gekookt en met de voetjes in het zand en een cidertje op tafel hebben we naar de zonsondergang gekeken. Ultiem vrijheidsgevoel, echt heerlijk. Er waren alleen geen Wc’s op de DOC dus moesten we lekker old school de bosjes in, haha. Had ook wel weer wat. Dag erna hadden we onze skydive! Hadden al gebeld dat we het wilden toen maar waren veel vroeger wakker en wilden dus eigenlijk eerder dan we gepland hadden. We besloten er gewoon heen te rijden en gelukkig konden we meteen een half uur later met de volgende lichting mee. Wow, het ging nu echt gebeuren. We hadden allebei zoiets gehad van; dat willen we echt doen. Ik had dat gevoel vanuit Australië en Pleun had het vanuit NL meegebracht. Mooie gezamenlijke ervaring en we hadden het allebei nog nooit gedaan. We besloten maar niet de familie thuis vooraf te informeren om geen paniek bij de moeders aan te wakkeren, sorry mama de Fouw en mama Schepers! We kregen een rood pakje aan en instructies en toen gingen we het vliegtuig in. Voor we het wisten zaten we al in de lucht en ging de eerste jumper bij 12.000 ft eruit.. wij hadden de hoogste skydive genomen op 15.000 ft dus gingen nog iets verder. Pleun ging eerst en ik zag haar voor mij neus de diepte in vallen.. zo raar.. ik weet niet wat mijn hoofd daarna heeft gedaan, misschien zich tijdelijk uitgeschakeld ofzo.. want weet vrijwel niets meer van mijn vrije val.. weet alleen nog dat ik het extreem eng vond.. een minuut naar beneden vallen met 200 km per uur.. is NIET normaal, ik herhaal, NIET normaal.. haha maar wel heel tof als je dat later beseft. En toen de parachute eenmaal uit was en ik van mijn skydive maat mocht sturen en in de verte door de wolken de zon en het prachtige meer zag kon ik echt genieten. Echt heel cool, maar weet niet of ik het ooit nog eens zal doen. Gelukkig hebben we beiden de foto’s en DVD van onze jump en dat is een hele mooie herinnering! Na de dive hebben we met de kortingsbonnen van een lokale lunchroom heerlijk in het zonnetje geluncht en bij zitten komen van onze ervaring. Daarna zijn we doorgereden naar Rotorua om daar naar de stinkende blubberbronnen te gaan, of te wel; thermische gaten die vanuit de aarde opgewarmd worden. We wilden naar het park waar ik van Roeleke wist dat de thermische baden/gaten hele felle indrukwekkende kleuren hadden. Maar…. We waren te laat in Rotorua.. SHIT!! Konden dus alleen nog maar naar een lokaal parkje met twee grijze stinkende gaten, niet echt bijzonder. Konden de dag erna pas weer op een tour mee, maar helaas besloten vanwege tijdgebrek het niet te doen en dan maar door te rijden naar surfplaatsje Raglan. Daar op een camping aan zee overnacht. Kwamen er pas laat aan dus dag erna pas echt iets van Raglan kunnen zien. Zijn naar het zwarte zand strand gegaan wat bezaaid was met surfers, fijn uitzicht! Hebben daar een paar uur lekker in het zonnetje gelegen en ons vergaapt aan alle surfdudes en hen kunstjes. Daarna wilden we alvast een stukje naar Auckland rijden en daar ergens een camping of DOC zoeken maar helaas was er niets te vinden.. en zijn we daarom toch maar weer aan de kust Port Waikato gaan zitten om te kamperen. Wel een mooie camping met een springkussen, waar we als twee blije kinderen lekker even op hebben staan jumpen! Nog even een wandeling gemaakt naar een look out en toen lekker in de TV room gehangen. Heerlijk avondje tv gekeken, fijn!! Was lang geleden. Nog gekletst met wat andere camping figuren en toen ons campertje ingedoken voor ons laatste nachtje in de hernia-camper! Dag erna vertrokken naar Auckland en daar moesten we toch echt afscheid nemen van Garfield na een week samen opgetrokken te hebben.. snik.. de bus nog schoon gemaakt van binnen en buiten en toen ingeleverd. Ingecheckt in ons hostel, midden in Auckland en lekker weer sushi gaan eten voor Pleuns laatste avond. HEEL toevallig komen we in het sushi restaurant Louis en Tom tegen, twee Nederlandse jongens die we eerder hadden ontmoet in Nelson, 2,5 week geleden. Hoe toevallig is dat?? Dat je net toevallig op dezelfde plek, hetzelfde restaurant uitkiest.. ik heb dat nu al een paar keer gehad van die ongelooflijk toevallige ontmoetingen, dat ik bijna niet meer in toeval geloof.

Maargoed, gezellig gegeten en met hen afgesproken om later te meeten voor een borrel. Uiteindelijk is het een dolle avond geworden en hebben we Pleuns avontuur in NZ met een mooi feestje afgesloren.. tot 4 uur.. oeps.. bus van Pleun naar vliegveld ging al om 07:15. Achja, you only live once ;) En Pleun heeft een 58 urige terugweg dus nog GENOEG tijd om bij te komen voor het paasdiner ;) aaah arme P! Als goed is, komt ze morgen aan in NL. Heb haar naar de bushalte gebracht waar we hebben geknuffeld en afscheid hebben genomen. Wat een mooi avontuur hebben we samen gehad! Top! Ik ben daarna mijn bedje weer ingekropen en heb een gat in de dag geslapen.. en had bij het ontwaken de ergste kater hier in NZ.. wow.. en moest ook echt wennen aan het weer alleen zijn. Maar in de middag langs de prachtige Auckland haven gelopen waar ik heerlijk heb gerelaxed in een van de lounges. Het genieten kwam toen automatisch weer terug en nu ben ik weer helemaal in mijn element. :-) gelukkig maar want moet nog een maandje! Wat gaat de tijd toch snel.. ongelooflijk. En het lijkt alsof ik al veel langer weg ben dan het daadwerkelijk is..

Vandaag ben ik met de ferry naar Devonport geweest en heb daar een mooie wandeling gemaakt en weer toevallig kwam ik Tom weer tegen.. haha echt gek. Samen rondje afgemaakt en gerelaxed voor ik in mijn eentje lekker op het strand in mijn boek ben gedoken. Vanavond lekker in het hostel een film gekeken en in de hot tub gezeten op het dak terras. Fijn laatste avondje hier. Nu ook mijn blog af dus helemaal top! Nog even de foto’s erbij doen en klaar is kees.

Om in de traditie te blijven van ons eerste blog van onze stage in monaco (pleunmaart.waarbenjij.nu) hieronder de wist je datjes ;) sommige zijn meer internal jokes waar wij HEEL hard om hebben moeten lachen of niet P?

Wist je dat;
- Je geen kussens en dekbed/dekens krijgt bij het huren van een camper, zodat je 6 nachten met een snottebel aan je neus wakker wordt en bijna dood vriest? HULDE aan Roeleke voor de slaapzak!! (heb m al zo vaak vervloekt voor onnodig meesjouwen maar hadden echt niet zonder gekund)
- Een dakraam kapot springt als je erop gaat staan om een te gekke foto te maken (sorry Wicked, thank god voor de verzekering)
- Als mannen binnen 10 minuten zeggen; you are so beautiful, je moet maken dat je weg komt?
- Wij er pas na 2 weken achter kwamen dat ‘Kia Ora’ gewoon ‘hallo’ is, ipv iets ingewikkelds :) gekke maori’s ook!
- Ze op verkeersborden in NZ alles afbeelden d.m.v. plaatjes/pictogrammen alsof je een kind van drie bent.
- In het donker rijden een tikkeltje eng is omdat er geen lantaarnpalen zijn
- Je mooie doorligplekken kunt krijgen van een camper.
- Pleun heeft leren poolen en yaht zeeen!! En al bijna een echte Pro is!!
- Je tot aan de dag na een skydive pijn aan je tanden of je neus kunt hebben?
- Ze in elke supermarkt je boodschappen voor je inpakken we wij daardoor erg lui geworden zijn?
- Mannen met lange grijze haren en een tovenaarshoed niet persé goed kunnen zingen?
- Je van één pint berry cider echt zwaar aangeschoten kunt raken?
- Het spel; Wie is het, geen Who is it heet, maar Guess Who :)
- Ze nergens callippo’s verkopen in NZ!! SHAME ON YOU!
- Maart links kan rijden als een die-hard NZ-er
- Pleun bij nader inzien niet altijd even goed kan kaartlezen, maar dan wel zwaar rustig en lief blijft onder Maartjes ge-bitch ;)
- De richtingaanwijzer rechts zit en het dus GEEN zin heeft om daarvoor in de plaats de ruitenwissers aan te zetten
- Er in NZ meer Duitsers zijn dan schapen, WAAROM?? ZONDE! ;)
- Wist je dat een DOC (gratis kampeerplaats) op een bordje van 10x10 cm staat aangegeven en daardoor vrijwel onvindbaar is?
- Je ongelooflijk enthousiast kan raken van de backstreet boys en andere foute oude boybands als je voor t eerst in weken weer tv kijkt en de top 15 boybands erop zijn! “As long as you love me babyyy..” ;)
- Ik (maartje) die lieve gekke mooie Pleun nu al heel erg mis…
- Maar dat onze reis samen een herinnering is om nooit nooit nooit te vergeten..

Tot de volgende keer lieve mensen, dan zit in in Amerika! Ik ga nu eerst 5 dagen naar Fiji. Wil daar het south sea island en het bounty island gaan bezoeken. (bounty island bestaat gewoon, hoe cool is dat!) Wil er iig gaan snorkelen en duiken en vooral lekker nog een beetje bruin kleuren en relaxen en op gaan in de vibe.. Fijn vooruitizcht! Daarna knallen we door naar Amerika waar ik vanuit LA naar Las Vegas wil, hopelijk de Grand Canyon mee kan pakken voor ik vanuit San Fransisco naar mijn laatste bestemming New York vlieg.

Maar ik denk dat ik tussendoor nog wel een update-je doe ;) Zijn jullie inmiddels aan gewend toch? En ik ook stiekem, haha!
Hoop dat het snel een beetje lente bij jullie wordt, maar het shit weer moet iig over zijn als ik 21 april in NL land!

Tot snel!

Xxx

Maartje


Voor de foto´s van het verhaal kun je weer terecht op;

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10200112622273261.1073741829.1081460418&type=1&l=eb42820e1e

  • 29 Maart 2013 - 14:37

    Carin:

    Wat heb ik weer genoten van je verhaal. Wat hebben jullie veel meegemaakt. Ontzettend veel gezien. Niet te geloven in 3 weken en dan bijna alle hotspots. Straks zal het weer fijn zijn om alleen op een slaapkamer te liggen. Fijn dat je ontsteking over is enige een goede verzekering hebt. Wij hebben het nog steeds koud hier dus breng het mooie weer maar mee straks. Nu nog even genieten de laatste weken. Wij kijken al weer uit naar 21 april.
    Lieve schat ik hou van je. Kijk goed uit maar geniet. Liefs en een dikke kus . Mams

  • 29 Maart 2013 - 19:06

    Jan En Riky.:

    Ha die Maartje.
    Wat een prachtig reisverslag!!!
    Het laatste - wist je dat? is ook grappig om te lezen.
    Zoals je schreef was het weer wennen zonder Pleun maar je hebt de draad al weer snel opgepakt.
    Meid, geniet nog lekker en wij zien jouw volgende bericht vanzelf verschijnen.

    Groetjes Jan en Riky

  • 29 Maart 2013 - 21:42

    Ans:

    Hoi lieve Maartje,

    Wat hebben we weer genoten van jullie avonturen, en je verhaal. Veel beleefd met onze lieve dochter, en zoveel mooie blije foto s gezien, super! Wat zullen jullie veel gelachen hebben! Ik zal t morgen horen!
    Geniet nog van je verdere reis!
    Lieve groetjes van de Fouwtjes. Xxx

  • 02 April 2013 - 21:52

    Aagje:

    Veel plezier nog maartje. Geniet er maar fijn van.
    Ik geniet van je reisverhalen.
    Kus en knuffel van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 11 Okt. 2012
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 19788

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 21 April 2012

Maartjes rondje om de wereld!

Landen bezocht: