USA, part 1; LA en Las Vegas! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maartje Schepers - WaarBenJij.nu USA, part 1; LA en Las Vegas! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Maartje Schepers - WaarBenJij.nu

USA, part 1; LA en Las Vegas!

Door: Maartje Schepers

Blijf op de hoogte en volg Maartje

15 April 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Lieve mensen,
Hierbij het eerste verhaaltje uit de United States!! Ik begon mijn avontuur in Amerika in Los Angeles. Na een eeuwigheid gewacht te hebben bij de Douane om het land in te mogen nam ik de bus naar de stad, eenmaal in de stad moest ik nog een stukje met de metro en toen kwam ik aan in HOLLYWOOD! Ik liep de metro uit en stond letterlijk meteen al met mijn voeten op de walk of fame! Echt cool! Na onder andere Elvis Presley en Frank Sinatra gepasseerd te hebben kwam ik een aantal straten verder bij mijn hostel. Die lag echt een straatje van de walk of fame en dus midden in Hollywood. Wat een toplocatie! Had ik helemaal niet beseft bij het boeken van mijn hostel toen ik met me duffe hoofd op het vliegveld van Fiji zat. Het was al een uurtje of 8 voor ik aankwam dus het was donker toen ik arriveerde en ik was aardig gaar van de reis. Ik besloot eerst maar even een hapje te gaan eten. Ik wilde eigenlijk alleen even iets kleins want het was voor mij eigenlijk nog lunchtijd, vanwege tijdsverschil dus besloot een salade te halen bij de supermarkt een paar blokken verder. Toen ik daarheen liep besefte ik ineens dat ik in een enorm bruisende stad was. Zo´n ongelooflijk groot verschil met het relaxte Fiji! HEERLIJK! Lekker levendig en overal geluiden en lichtjes, voelde me helemaal opleven. Op de terugweg van de supermarkt liep ik langs een galerie waar een feestje aan de gang was. Ik werd meteen uitgenodigd om binnen te komen. Enorm hippe galerie met vele foto´s van topmodellen. Was leuk om te zien maar ik voelde me zwaar under-dressed en suf met me backpackers outfit, slaaphoofd en boodschappentasje tussen al die hippe en ge-stylede mensen dus ben maar heel kort gebleven. Nog even een stukje walk of fame gelopen en er bleek een film premiere te zijn, niet een hele bekende geloof ik. Heb geen beroemdheden gespot, maar de rode loper lag uit en het was helemaal afgezet. Wow, LA, ik ga me hier wel vermaken denk ik. In de keuken mijn salade gegeten en al snel raakte ik aan de praat met een groepje Chileense en Argentijnse mannen. Ik MOEST van hen persé mee op stap.. heel vervelend ;-) dus toch maar even opgefrist en een party outfit aangetrokken. In de keuken nog een paar wodkaatjes gedronken en toen gingen we de stad in. Hele leuke avond gehad in een paar kroegen,. Alcohol is hier echt goedkoop, zeker vergeleken bij Australië en NZ. Ik lag er echt heel laat in maar wilde de dag erna wel meteen iets actiefs doen en niet de hele dag brak zijn dus had me wekker gezet om met de Beverly Hills walking tour van het hostel mee te gaan om 10:30. De wekker zetten is een ding.. maar moet je wel wakker worden.. 10:15 schrok ik wakker en heb mijn persoonlijk record douchen, omkleden verbroken zodat ik precies op tijd klaar was om mee te kunnen met de groep :) topp… lichtelijke kater dat wel, maargoed, keep on going!!

We gingen met een groep van 15 anderen op weg met de bus naar Beverly Hills waar we onder begeleiding van een nogal artistieke vrouw/artiest werden rondgeleid door de straten van de sterren, langs alle dure huizen. We waren de enige lopende tour in Beverly Hills, echt tientallen busjes, sight seeing tours passeerden ons vol met mensen met hoofdtelefoontjes op. Maar zo rondlopen in de buurt was veel leuker, en uiteraard goedkoper. Heb onder andere het huis van Marilyn Monroe, Frank Sinatra, Julia Roberts en Micheal Jackson gezien. En aan het eind van de trip eindigden we bij de Playboy Mansion waar we met de hele groep geprobeerd hebben om binnen te komen via de intercom. Die zit in een steen en we stonden dus letterlijk tegen een steen aan te lullen. Helaas mochten we van de beveiliging niet naar binnen, helaas.. maar wat een huis ook. Na Beverly Hills ben ik met twee Australische meiden met de bus naar Rodeo Drive gegaan. Hebben er als “Pretty Woman” rondgelopen haha, en toen lekker geluncht op een zijstraatje met uitzicht op een enorm luxe lunch tent op Rodeo Drive. Wij zaten cheap ass in een zijstraatje op de hoek, tja moeten wel aan ons budget denken! Maar het uitzicht was top, alsof ik beland was in een aflevering van MTV the Hills, grote auto’s stopten en de meest sjieke vrouwen en mannen stapten uit. De auto’s werden voor hen weggereden door portiers. Leuk om even zo te gluren naar de rijke mensen! Na Rodeo Drive zijn we teruggegaan met de bus en gestopt aan het begin van de wak of fame zodat we over de gehele sterrenvloer konden lopen! En langs het Chinese Theater met de hand en voetafdrukken. De twee Australische meiden wisten een paar goedkope winkels en aangezien ik nog wel een LA jurkje kon gebruiken hebben we even lekker geshopt. Na onze aankopen zijn we lekker tijdens happy hour cocktail uurtje aan de cocktails gegaan aan de walk of fame! Daarna ook nog even samen gegeten voordat ik helaas alweer afscheid van hen moest nemen. Terug in het hostel besloot ik mee te gaan op de Hollywood Pub Crawl, kroegentocht. We begonnen in ons eigen hostel en daar ontmoet ik wederom een gezellige Australische meid, Amy met wie ik de hele avond gefeest heb! Na een aantal kroegen eindigden we in een echte Hollywood Club! Met lichtgevende blokken en twee mannen die shotjes serveerden op hoge stelten. Na een aantal uurtjes gedanst te hebben besloten Amy en ik nog even een pizza slice te halen op de terugweg. In het restaurantje raakten we al snel aan de praat met drie mannen in pak. Jonge Amerikanen en na een pizza slice proost gedaan te hebben werden we uitgenodigd om nog een after borrel te doen in een van de mannen zijn Penthouse!! Het was om de hoek en lag aan de walk of fame, hollywood boulevard. Echt top uitzicht! En het appartement/penthouse was echt belachelijk luxe! Niet normaal! Alle drie de mannen zaten waren makelaars en hele goede blijkbaar met zo’n penthouse. Ook nog even op het dakterras geweest waar hij een zwembad had! Hollywood dream, haha! Na een drankje zijn Amy en ik vertrokken naar het hostel. We waren aardig hysterisch toen we terug liepen. Echt tof om zo’n penthouse compleet met portier aan de deur en gouden lift gezien te hebben. Wanneer kom je daar nou? Echt een zeer geslaagde avond!

De tweede dag in Hollywood ben ik met de bus naar Santa Monica gegaan, een plaats aan het strand met de beroemde Santa Monica pier. Het strand was groot!! Niet normaal, heel breed, de mensen leken wel poppetjes vanaf de pier. Vanaf Santa Monica ben ik helemaal langs de kust naar Venice Beach gelopen, ongeveer een half uur/drie kwartier verder. In Venice beach was op de boulevard een soort van hippie markt vol met standjes waar verschillende artiesten hen spulletjes hadden uitgestald. Er werd her en der live muziek gemaakt en er waren zoveel aparte figuren die er rond liepen dat ik me er uren heb vermaakt! Nog even staan kijken bij de live gravity wand en het grote skatepark wat omringd was met mensen voor ik de bus terug nam naar Hollywood. De laatste avond wilde ik het een beetje rustig aan doen en alleen een paar drankjes doen. ik zou de dag erna naar Vegas gaan en na al een aantal nachten met maar 4 uur slaap was het wel handig om voor Las Vegas een beetje uit te rusten. Nouja.. een paar drankjes liepen toch weer uit om heel veel drankjes, voornamelijk aangeboden drankjes van al die vriendeljke Amerikanen :) dus.. achja.. dan maar even rusten in de busreis naar Vegas. You only live once :)

Moest op tijd uitchecken maar mijn bus naar Vegas ging pas om 15:00 dus heb in de ochtend een mooie wandeling gemaakt in de Hollywood Hills. Runyon Canyon Walk, van ongeveer 2 uur. Het was op zondag dus er waren meer locals met hetzelfde idee dus heb onderweg verschillende praatjes gemaakt met verschillende Amerikanen. Iedereen is heel vriendelijk en geinterresseerd. Echt iets wat wij Nederland wel eens wat meer kunnen doen. Gewoon eens een gesprekje aan gaan met iemand bij de bushalte of in de stad.. is zo leuk eigenlijk! Ga dat zelf in ieder geval proberen te doen wat meer, want het is gewoon leuk. Na de wandeling nog even lunch gehaald.. nouja lunch.. NIET normaal wat voor porties eten je hier krijgt zeg. Ik snap echt waarom veel Amerikanen overgewicht hebben. Vraag je om een wrap met ceasar kip , is ie ten eerste ENORM, echt twee keer zo groot als je eigenlijk wilt en dan krijg je er ook nog een formaat patatje zonder bij wat apart al een maaltijd is en wat je eigenlijk niet eens besteld hebt.. maargoed! Het is wel goedkoop ook! Maar je moet dus echt NIET alles opeten, want wil echt een beetje in vorm terug komen in Nederland haha!

Na de lunch met mijn backpack op de metro weer in gegaan en naar de bus stop gegaan die ik moest hebben om naar de Greyhound bus te gaan. Meteen was er weer een vriendelijke Amerikaan toen ik uitstapte die me zo wat aan de hand meenam naar de bushalte waar ik moest zijn. Hij moest toevallig ook dezelfde bus hebben en vertelde even precies aan de chauffeur waar ik eruit moest en of hij de bus niet even vlak voor de ingang kon laten stoppen omdat ik zo’n zware tas had :) lief! En dat gebeurde ook, knal volle bus.. maar ik werd netjes voor de deur afgezet. Officieel moest ik een uur voorafgaand aan het vertrek aanwezig zijn. Dat had ik nog nooit meegemaakt, een uur? Ik ging toch niet met een vliegtuig ofzo? Kan ook wel een half uurtje dacht ik.. oehhh… heb de bus NET gehaald.. DRUK dat het was! Natuurlijk beetje dom weer, heb het gehaald.

Heerlijk 5 uur in de bus gezeten en eigenlijk vooral geslapen. Wel wilde ik het begin van Las Vegas zien dus mooi een half uurtje voor aankomst de wekker gezet. Langzaamaan vanuit de woestijn zag ik steeds meer lichtjes uit het donker tevoorschijn komen, echt cool! Heb me ogen uitgekeken, want hier was ik dan.. LAS VEGAS! Wiehaa :) zo benieuwd hoe het zou gaan zijn om hier te gaan stappen en rond te lopen na al die toffe feestjes in LA al gehad te hebben. Ik had besloten om twee nachten in een hostel te verblijven en de laatste nacht een super gek crazy hotel met een enorm casino om het echte Las Vegas gevoel ook mee te maken. Bij aankomst in het hostel had ik een gezellige dorm waarmee ik meteen een uur na aankomst al aan de eerste drankjes zat. Drankspelletjes stonden die avond op het hostel programma voor we naar de Strip zouden gaan. Gezelligheid! Na de spelletjes gingen we met de Deuce bus naar de strip en in de bus ontmoete ik Robert. We ontdekten dat we allebei uit Didam kwamen.. HOE bizar is dat.. ben je in Las Vegas kom je gewoon een Didammer tegen! Echt grappig! Hij sliep ook bij ons hostel en ging dus ook met de hele groep mee de stad in. Lekker even Nederlands kunnen ouwe hoeren :) en alleen echte Didammers weten hoe ze moeten feesten ;) haha. Ik weet niet meer precies waar we zijn geweest, in ieder geval hebben we rondgelopen op de inmens grote en indrukwekkende Las Vegas strip. Wat een feest-paradijs. Enorme hotels, clubs, casino’s en alles ik herhaal ALLES kan hier. Je kunt gewoon je fles drank meenemen overal, ideaal dus ook voor backpackers! We eindigden de avond in ieder geval in de sjieke club van Ceasars Palace! Een volledig Italiaanse gestyled gebouw, echt cool! Na een geweldige avond zijn Robert en ik terug gelopen vanaf de strip naar het hostel, een aardig eindje lopen, ongeveer drie kwartier. Maar ideaal om de strip goed te bekijken, de gekte mee te maken, alle feest figuren op straat.. een prima wandeling! We arriveerden in de ochtend bij het hostel en toen was ik echt gebroken.. maar Las Vegas geeft je echt energie! Alsof je in een andere wereld leeft.

De dag er na zijn Robert en ik naar de wel bekende Pawn shop geweest, van de serie Pawn stars. Lag niet zo ver van ons hostel af. Ook nog even Amerikaans geluncht bij Denny’s, waar hen favoriete product bacon was en ze zelfs bacon ijs en een bacon milkshake verkochten.. iehhh!! Na de lunch beetje rondgelopen maar overdag is Las Vegas eigenlijk niet zo heel boeiend en dat kwam op zich ook weer goed uit want dan konden we mooi even bijslapen voor de avond! Want we gingen op Las Vegas tour! na een hostel maaltijd gingen we met een groep van ongeveer 15 man op pad. Ik vroeg me af hoe we naar de strip zouden gaan, want lopen was toch een beetje ver. Ik dacht we zullen wel met de bus gaan, maar nee.. we gingen met ze allen in de laadbak van een busje. Zaten we daar met ze 15-en op een twee persoonsmatras, helemaal opgepropt.. muziek keihard aan, fles drank onder de arm.. haha echt hilarisch. Dit kan echt alleen maar hier ook. Na een hilarische rit kwamen we uiteindelijk aan bij de Mirage waar we parkeerden. Vanaf het parkeerdek hadden we een geweldig uitzicht over Las Vegas strip! Alle grote gekke hotels van Parijs, New York, circustent en zelfs een piramide. Wat een gekte! We gingen met onze hostel guide langs de gratis shows van Treasure Island (hele slechte show, meer een soort foute stripshow) Vulkaan show en uiteindelijk naar nog goedkoop wat drankjes te hebben gescoord (onze drankflessen waren inmiddels leeg) kwamen we terecht in een piano bar. Twee onwijs goede piano spelers die net als in Scheveningen op verzoek speelden. Wij hebben de voorheen nog rustige piano bar met onze hostelgroep volledig op zijn kop gezet! Met een complete pololnaise en flink wat gedans! Echt heel leuk!

Uiteindelijk de tour geëindigd bij de Bellagio voor de fonteinen show..we waren helemaal excited en klaar om de waarschijnlijk heel indrukwekkende show te gaan zien.. werd er omgeroepen dat de show niet door kon gaan vanwege de sterke wind.. NEEE… meen je niet!! Nouja morgen maar weer terugkomen dan! Dan maar naar een club, lekker nog even dansen! Aan het einde van de avond terug gelopen naar de bus om terug te gaan naar het hostel en de mannen van de groep deden nog even een roltrappenrace, tegen de richting in omhoog lopen. Alle vrouwen (waaronder ik) waren zo slim om de normale roltrap te nemen behalve een nogal domme Finse.. die ging echt finaal op haar plaat.. ZO blij dat ik ergens nog het verstand had om niet hieraan deel te nemen ;) De terugrit weer op het matras achter in de bus. Was een topavond!

Maar toen was de laatste dag Las Vegas aangebroken!! En kon ik verhuizen naar mijn luxe Las Vegas hotel!! Ik had geboekt in het hoogste hotel aan de Strip, de Stratosphere, met gratis toegang tot de glazen top met ook nog boven op het hotel een aantal extreme attracties! ENG! En omdat ik iemand nodig had om mijn hand vast te houden als ik in de mini achtbaan ging, Robert maar gezellig uitgenodigd om met me mee te gaan ;-) We konden om 15:00 pas inchecken dus eerst nog even in de ochtend plannen gemaakt voor de dagen na Vegas. Ik wilde graag naar de Grand Canyon en Hooverdam en aangezien Robert ook die kant op wilde besloten we samen een auto te huren. De hele ochtend gesurft en gezocht op internet en even ons plannetje uitgestippeld en toen het bijna 15:00 was naar ons hotel gelopen. Onderweg nog even een echte fles Las Vegas champagne gekocht om in Las Vegas stijl de laatste avond te vieren! Een kamer op de 11e etage, eindelijk voor het eerst sinds mijn hele reis een groot bed! En een bad :) LUXE! na aankomst meteen maar even een bezoekje gebracht aan de glazen top om bij daglicht over Las Vegas heen te kijken. Wow echt hoog en mooi uitzicht over de inmens grote stad. Maar in de avond zou het vast nog veel indrukwekkender zijn dus zijn we na een tour door het hotel lekker gaan relaxen op de hotelkamer. We moesten ons natuurlijk wederom voorbereiden voor een stap avondje! Even wat gegeten in het hotel en toen wederom naar de glazen top voor een ritje in de mini achtbaan. Je zit in een karretje en wordt eigenlijk gewoon over de rand gekieperd en dan blijf je ineens hangen. En je weet niet voor hoe lang, dus je kijkt eigenlijk letterlijk de afrond in..of in dit geval alle lichtjes van de stad Vegas. Wij zaten achterin dus dat scheelde wel een hoop, want ik vond t echt eng in het begin. Maar het uitzicht was wel echt geweldig. Na de attractie onze fles bacardi cola en de champagne opgehaald en toen op naar de Bellagio voor de water show die we de avond ervoor gemist hadden. Ook nog even naar de Pyramide, New York-New York en Parijs gelopen want die hadden we nog niet van heel dichtbij gezien. Uiteindelijk waren we ongeveer 10 over 12 bij de Bellagio. Raakten al snel aan de praat met twee Amerikanen. En waar bleven die fonteinen nou? Bleek dat de show maar tot 12 uur s’nachts is. NEEE… weer gemist.. en geen eens nog een kans om het nog een keer te bekijken omdat we de dag erna zouden vertrekken. Dat kan maar 1 ding betekenen; moeten nog een keer terugkomen.. dan maar t casino in.. en alles op rood… haha. Nee eerst maar een gokje aan de fruitautomaat. Ik blijk magische handen te hebben want ik mocht wellicht 1 keer drukken en hopla het was raak.. drie dubbele winst ( ik geloof iets van 30 dollar, maar toch :) ) cool! Nog lekker rondgelopen langs verschillende hotels en clubs en hier en daar naar binnen geweest. En we wilden ook nog even naar Fremont street, het oude Las Vegas, in down town met een licht plafond. Hadden van twee Amerikanen eerder die avond aan de goktafel gezien op hen foto’s dat het erg indrukwekkende moest zijn. Dus maar de bus pakken daarheen! Voordat we daar waren begon het al redelijk in de ochtend te worden en wat bleek.. licht plafond was al uit en alles was dicht… ook gemist! Dus nog een reden om nog een keer naar Vegas te moeten… wat een straf ;)

Waar ging de bus ook al weer terug? Hmm niet goed opgelet en dus maar besloten te lopen. Nu was ik helemaal heel blij dat ik met Robert was want was niet zo’n hele lekkere buurt. Hoop vage luitjes die er rond liepen en dan kun je maar beter een sterke man bij je hebben! De toren was al in zicht dus de wandeling kon nooit echt ver meer zijn.. hmmm.. inschatten blijkt stuk moeilijker te zijn na een fles bacardi cola en een fles champagne. Kwam geen einde aan de wandeling.. maar uiteindelijk konden we in ons kingsize duiken. Heerlijk! De drie dagen in Vegas waren echt geweldig. Wat een stad. Echt magisch! En het is echt alsof je in een andere wereld leeft en je ritme verplaatst automatisch naar de nacht. Wil er zeker een keer terug, gewoon om het nog eens te ervaren en omdat ik nog wat dingen niet gezien heb.

Dag erna uitgecheckt en onze spullen opgehaald bij het hostel. Daar aan Earl (hostel genoot) gevraagd of hij ons bij het vliegveld kon droppen om onze auto op te halen. Bij het vliegveld onze huur auto opgehaald en toen op weg gegaan naar Hoover dam. Was ongeveer een uurtje rijden. Fijn om te kunnen gaan en staan waar je wilt! Lekker een road trip met nog niet weten waar je s’avonds slaapt, avontuur! Hooverdam was echt supergroot en het was er heel warm, dus lekker een ijsco gescoord en beetje rondgewandeld. Het was te ver om nog helemaal naar de grand canyon te gaan dus zijn we naar Flagstaff gereden om de dag erna nog maar een klein stukje naar de canyon te hoeven. We wilden ook een wandeling gaan maken in de canyon dus hadden er wel een dag voor nodig. Kwamen in het donker in Flagstaff aan en toen op zoek gegaan naar een echt Amerikaans motel. Nou die zitten hier in elke kleine plaats met zijn tientallen tegelijk dus was niet moeilijk te vinden. Na ingecheckt te hebben in echt een typische motel kamer zoals je van televisie kent, zijn we gaan eten bij ook een echte Amerikaanse diner. Echt zo’n fifties stijl-diner met elvis foto’s en de rode leren ronde stoeltjes aan de bar. Echt cool! Lekker een Amerikaanse burger gegeten. Dag erna opgestaan en naar de Canyon gereden. Naar eerst op het uitzichtpunt te hebben gekeken naar de tot in de horizon rijkende stenen/kloven partijen zijn we naar het startpunt gereden voor onze hike in de canyon zelf. We dacht dat we wel naar het diepste punt konden lopen en weer omhoog maar al snel bleek dat niet echt realistisch als we niet noodgedwongen wilden overnachten in de middle of nowhere. We liepen ongeveer twee uur lang naar beneden, ging wel makkelijk. Hier en daar ook aardig steil dat wel. We waren halverwege afgedaald en bij het tweede stoppunt aangekomen toen we beseften dat we hele stuk ook weer terug moesten en dan omhoog.. hmm misschien toch maar omkeren om ook voor het donker weer uit de canyon te zijn. De klim naar boven was zwaar.. echt niet normaal.. hadden we beetje verkeerd ingeschat. Gelukkig kwamen we onderweg naar boven twee Duitsers tegen die een massa voorraad aan eten en water bij zich hadden en al uren aan het klimmen waren. Wij hadden onze waterflessen namelijk leeg, want volgens Robert kon je die wel vullen onderweg.. alleen jammer dat alle kraantjes het niet deden :( na flink wat gezwoeg en een aantal uit-puf stops hebben we toch weer de top bereikt. De wandeling was zeer de moeite waard en we hebben nu ook echt de oranje rotsen/stenen en zand gezien die we vanaf boven niet hadden kunnen ontdekken. Hadden het meer rood/oranje verwacht zoals je de canyon echt van de plaatjes kent. Maar het was nog best wel groen en beplant, maar wellicht dat het door het seizoen, en is het in de zomer echt alleen stenen en rotsen.

Wel echt tof om bij nog een van de wonderen van de wereld geweest te zijn. Na onze wandeling teruggereden naar Flagstaff waar we weer in het donker aan kwamen. Weer verbleven in een motel, andere dan dag ervoor en we waren helemaal gesloopt. Dag erna moesten we ook weer redelijk op tijd terugrijden naar Vegas om de auto in te leveren en om de bus te pakken naar San Francisco voor het vervolg van mijn reis. Robert besloot nog even een paar dagen mee te gaan aangezien het vanuit Flagstaff ook niet echt makkelijk was om naar Texas-New Orleans te komen, waar hij heen wilt. We waren precies op tijd in Vegas en hadden 13 uur in de bus te gaan naar San Francisco. Lekker uitrusten en relaxen.
Volgende keer gaat verhaal verder vanuit San Francisco! Dag lieve mensen, see ya! Nog maar een weekje en dan kom ik al thuis.. wow gaat snel. Maar ben nog niet bezig met de terugreis, wil vooral nog genieten van het moment en de dagen die ik nog heb. Tuurlijk wil ik jullie allemaal weer zien en mis ik voornamelijk me lieve vriendinnen, familie en band! Kan niet wachten weer lekker los te gaan met een microfoon in mijn hand, lekker muziek te maken. Maar eerst nog even hier genieten.

Ohja, nog maar een paar wist je datjes, gewoon voor de leuk ;)

Wist je dat;
- het belachelijk bizar is om iemand uit een piep klein dorp als Didam in Las Vegas te ontmoeten??
- het cosmopolitan maar liefst 66 verdiepingen heeft en dat er op elke verdieping een ijsmachine is
- je in een cheap hostel gratis wifi hebt maar in een duur hotel als stratosphere fucking 12 dollar moet betalen voor internet!
- je als vrouw altijd goedkoper uit bent in las Vegas (halve entree clubs)
- Vegas niet 24 uur open is zoals ze zo stoer zeggen.. Eifeltoren gewoon uit om 3 uur!!!
- je in Vegas prima 4 dagen door kunt komen op 10 uur slaap met het juiste gezelschap ;)
- de trouw kapelletjes nog fouter zijn als dat je je kunt voorstellen
- het best een eind lopen is van je hostel naar de strip
- maar dat je daardoor wel weer wat bijzondere ontmoetingen op doet
- je met volle drank flessen gewoon overal binnen komt en dat dit door ons hostel zelfs aangemoedigd werd, Hulde!
- je moet nadenken voordat je iets zegt.. (Onbedoeld discriminerende grapjes... Oeps)
- dat Maartje bijna aan de beademing moest op de terug klim uit de Grand Canyon, dat dit voornamelijk te maken had met een zware verkoudheid ;) echt waar!!
- Robert haar daarom zelfs omhoog heeft geduwd op sommige stukjes, lief!
- en we ook nog genoodzaakt waren om water te lenen van Duitsers (sorry Pleun ;) )
- Een been breken eigenlijk niet zo erg hoeft te zijn in de grand canyon als je bedenkt dat je verzekering dat dekt en je daarvoor niet omhoog hoeft te lopen maar lekker opgehaald wordt met een heli!
- Hoover dam de stijlste glijbaan van de wereld zou kunnen zijn!
- Maartjes schoenen niet bestand zijn tegen een roltrap race
- stopcontacten in de bus het NOOIT doen
- je nooit in een vol bad moet gaan zitten.. (Lees overstroming tot aan de kamerdeur, zwembad in de kamer!)
- de extreme attractie bovenop het hotel toch niet zo extreem was.
- Maartje ondanks dat toch moest gillen.
- We niet verdwaald zijn op onze roadtrip!! maar lag dat nou aan Maartjes navigatie talent of Roberts geduld.. ;)
- Ons tweede motel een echt Amsterdams red light had in de badkamer!
- er leuke hagelslagjes op de milkshakes zitten!
- we steeds te laat waren voor het ontbijt
- the USA echt een toffe plek is om te reizen, maar dat ik er eigenlijk helaas veel te kort ben.
- dat dat betekent dat ik sowieso terug moet komen.. oh wat erg ;)

Ps; bovenstaand verhaal en gezelligheid zijn mede mogelijk gemaakt door Robert van Bakel! ;)

Foto´s kun je vinden: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10200232016858051.1073741835.1081460418&type=1&l=104d21f98a

• 15 April 2013 - 04:12

Mitch Schepers:

Heee Maartje,

Wat een gaaf verhaal zeg! Zit nu in Australië, en het is idd duur, haha.
    Mooi om te horen dat je zoveel dingen doet daar en dat je volop geniet!

Mitch

• 15 April 2013 - 05:50

Carin:

Wat een geweldig verhaal. Meid hoe hou je het allemaal vol. Wat maak je enorm veel mee. Heel leuk om te lezen. Wat een toeval dat je een Didammer tegen komt en wel in Las Vegas. Fijn dat jullie zo hebben genoten. Nog een weekje en ben je weer thuis. Hier staat dan de kermis weer voor de deur, en de nieuwe uitdaging in je werk. Zal afkicken zijn en weer wennen. Maar nu nog even genieten van New York. Tot snel. Dikke knuffel. Mams

• 15 April 2013 - 15:41

Ans:

Hoi Maartje, ik heb weer genoten, en jij blijft er fris uit zien, ondanks het weinig slapen!
    Je hebt weer veel gezien, en meegemaakt. Geniet vooral nog van je laatste week.
    Liefs, Ans xxx

• 15 April 2013 - 21:53

Pleun:

Hee Love!

Echt bizar wat je allemaal mee hebt gemaakt daar! Hahaha, wat een ander wereldje :-) je eigen fles drank mee naar de club, al die maffe lui, met je hostel middenin the place to be, duizenden lampjes en alles ziet er mooi uit, een matras in de bus, hulp krijgen van lieve Duitsers :-)
    Ik zit hier te flippen omdat ik bijna voelt alsof ik er ook was, zo'n tof verhaal! En alles werd mede mogelijk gemaakt door de heer van Bakel ;-) !
    Super grappig verhaal! En jullie zijn ook echt naar zo'n motel en diner geweest! En die foto's, super tof!
    Geniet nog even want in Holland is het exact hetzelfde als toen je wegging, behalve dan dat je zelf misschien een beetje bent veranderd, mooi wereldburgertje!
    Maar als je terug bent, zijn er ook weer mooie dingen natuurlijk!!
    Lieverd, mis je, denk echt elke dag aan onze avonturen in NZ! Kon niet beter!

Wil je snel weer zien :-) maar daar mag jij nog even niet aan denken! Geniet mop, haal alles er nog even uit!

x x x x x x x x x Pleuno