London baby!! begin van mijn rondje! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maartje Schepers - WaarBenJij.nu London baby!! begin van mijn rondje! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Maartje Schepers - WaarBenJij.nu

London baby!! begin van mijn rondje!

Door: Maartje Schepers

Blijf op de hoogte en volg Maartje

17 Januari 2013 | China, Sjanghai

Na zondag een supergeslaagde uitzwaai-afscheidsborrel te hebben gehad en maandag als een dolle tot half 1 s’nachts ingepakt te hebben, begon dinsdagochtend dan echt mijn avontuur! Mijn eigen rondje om de wereld! Iedereen nog bedankt voor alles! Ook de fantastische band met nieuwe en oude bandleden maakte het feestje helemaal compleet! En zo kon ik mooi nog even zingen voor ik vetrok!

Maar goed dinsdag was het dus eindelijk zo ver! Uit voorzorg maar extra vroeg vertrokken i.v.m. sneeuwval zodat ik mijn vlucht naar London niet zou missen! Wat s’ochtends nog zo leuk leek, vertrekken in de sneeuw , bleek toch niet zo heel handig onderweg. Hebben er in totaal 3 uur over gedaan en ik was een kwartiertje voor het sluiten van de check in desk aanwezig, op tijd dus ;) Maar wat bleek.. 2 uur vertraging! Hadden we iig nog tijd voor een gezellige kop koffie met mijn uitzwaai comite en Judith die ook nog even onverwachts kwam aanwaaien! Na het afscheid begon het dan echt! Door de douane heen voelde ik dat het echt geen beginnen! Vol adrenaline en zo blij lekker rond gelopen tot mijn vlucht uiteindelijk ongeveer 3 uur later vertrok dan gepland. Ik kwam aan in London Gatwick en had in het vliegtuig meteen al een ticket gekocht voor de trein naar London city centre. Ik liep naar de bagageband en mijn tas was er al! Top!! Op naar de trein en voor het eerst met mijn backpack op mijn rug en mijn rugzak op mijn buik. Hmmm toch best zwaar. Ik verloor uiteraard meteen mijn kussentje.. maar gelukkig was een franse meneer zo vriendelijk achter mij aan te lopen dus heb m nu nog. In de trein heb ik alleen maar zitten genieten van de reis, ik passeerde verschillende dorpjes die zo recht uit de film de Holiday konden komen. WAUW wat heeft Engeland eigenlijk een charme en mooie gebouwen. Eenmaal in London aangekomen met de trein moest ik me naar de metro verplaatsen en aangezien die redelijk vol zat betekende dat ik met mijn backpack en rugzak en kussentje in de hand moest staan. Oeps.. best zwaar! Maar gelukkig was ik er zo en liep ik bepakt en bezakt naar het hotel van Bart. Ik mocht een nachtje bij zijn stage hotel logeren, in de personeelsruimte. En wat een TOPlocatie! Midden in het centrum, beter kon niet. Het zag er wel een beetje apart uit waarschijnlijk, ik in mijn backpackersoutfit in een super chique hotel, maargoed, Bart was er al snel en heeft me meteen even rondgeleid. Ook heb ik naast zijn collega’s de hotelmanager ontmoet, contact leggen is nooit verkeerd! Wie weet waar het ooit nog goed voor is, thanks Bart! Ik ben na de rondleiding van Bart lekker London in gegaan zodat Bart nog even kon werken. Wat een energie heeft die stad, geweldig! Ik was al vaker in London geweest maar heb het nooit zo intens beleefd als nu. Het begon al te schemeren, maar heb de Tower Bridge bezocht en rondgelopen langs de Thames. En eigenlijk is London by Night nog spannender, want al die lampjes langs de rivier en de Big Ben en London Eye verlicht, dat is zo’n mooi plaatje! Nadat ik teruggekeerd was in het hotel, even snel beetje opgefrist en toen lekker met Bart wezen eten bij een geweldige Thai. Eten was er echt heerlijk. Daarna even rondgelopen op Piccadilly Circus, Covent Garden en China Town. Daarna was mijn energie toch wel beetje op, dus toen we terug waren in het hotel heb ik lekker gedoucht en eindelijk mijn pakketje van mams open gemaakt. Superleuk! Dankjewel allemaal! Ga alle mooie wensen, foto’s en verhaaltjes er zeker nog een paar keer bij pakken tijdens mijn reis. Vanochtend ben ik vroeg opgestaan, want had een mailtje van Amy, mijn boeker van het Engelse boekingsbureautje dat mijn vlucht vervroegd was met 3 kwartier. Wilden zeker iets goed maken voor gister ;) Dus moest al om 10:00 vertrekken, maar wilde toch nog even naar Buckinham palace voor ik ging. Na een heerlijk Engels ontbijt in het hotel op pad gegaan. Het zonnetje kwam door en heb er lekker beetje rondgekeken. Net toen ik daar was kwam er een peleton aan mannen voorbij rennen van een of andere militair gebeuren of politie, zoiets. Tof om te zien, en heb ze uiteraard even staan begluren  Stond een of andere Captain Jack voor ze te schreeuwen dus heb me wel vermaakt bij het zien van al die serieuze gezichtjes! Maar toen moest ik ineens opschieten want moest om 10:00 ongeveer vetrekken. Ik had me een beetje verkeken op de loopafstand en het herinpakken van mijn backpack dus ben pas 10:30 vertrokken nadat ik afscheid had genomen van Bart en de gezellige concierges van het Charing Cross hotel. Gelukkig is iedereen supervriendelijk in London, echt heel gastvrij, en dat hielp enorm bij de juiste (kortere) route nemen naar London Heatrow. Daar kon ik meteen inchecken en doorlopen naar de gate dus heb eigenlijk bijna niet hoeven wachten, ideaal. Nu zit ik in een compleet donker vliegtuig op weg naar Shanghai. Het vliegtuig is totaal niet vol, dus ik heb gewoon 4 stoelen voor mezelf en kan gewoon liggen. Maar wat ik ook doe, ik heb geen slaap.. misschien komt het straks, en anders maar in Shanghai dan! Ik ben heel benieuwd naar China, lijkt me zo’n andere wereld! Ik ga mijn filmpje afkijken en hopelijk kan ik nog even wat slapen. Tot laters!

Nou ik ben inmiddels in Shanghai. Vanaf de luchthaven wel zeker een uur in de metro gezeten en daarna een aardig tijdje met mijn zware backpack gezocht naar het hostel, maar gevonden! Heb eigenlijk bijna niet meer geslapen in het vliegtuig, en zie dat het nu in Nederland 5 uur s’ochtends is maar hier is het alweer 12:00 in de middag. Dus ik ga maar de stad in zo, zonde om in bed te gaan liggen! Slapen kan altijd nog ;)

Heb trouwens mijn ogen al uit gekeken op de weg naar het hostel. Ze hebben hier op elk metro station (en dat zijn er nogal wat) een mannetje staan met een groene vlag, die moet vlaggen als de deuren dicht gaan. Kun je het voorstellen?? Wat voor opleiding zou je daar voor moeten doen  haha. En ik zat naast een chinese jongen in de metro, die keihard zijn muziek had aan staan op zijn mobiel. Heb een uur lang naar Engelstalige zwijmelmuziek mogen luisteren van bijv. Titanic. Wel grappig!

Ga proberen een aantal foto´s te plaatsen van London, maar facebook werkt hier niet in China, dus ga het op deze site proberen!

Nou ik ga op pad mensen! Xxx

Maartje

  • 17 Januari 2013 - 05:57

    Carin:

    Lieve schat, wat fijn om al meteen even wat van je te horen en te lezen. Eerst op de Schepertjes app en nu al zo'n mooi verhaal. Hoe kan het toch allemaal. Aan de andere kant van de wered en ik lees in bed gewoon jouw eerste verhaal. Super leuk. De techniek staat voor niets. Mooie foto's, lieve meid ga geneten maar doe voorzichtig. Dikke kus, mams

  • 17 Januari 2013 - 06:42

    Sandra Gebbink:

    He Maartje!! Ontzettend veel plezier! Geniet ervan! Xx Sandra

  • 17 Januari 2013 - 08:07

    Marja:

    Hey lieve Maartje, ik ben ook een vroege vogel, de Spaanse gasten zitten aan het ontbijt, de Italianen uitgezwaaid op weg naar Dusseldorf en nu even snel tijd om je eerste uitgebreide verslag te lezen! Prachtig dat je zo genoten hebt bij Bart in Londen, we hadden dus niets te veel gezegd! Wie weet wat dat nog eens gaat worden! Heel veel plezier, ik wacht met smart op je volgende verhaal èn foto's natuurlijk!

  • 17 Januari 2013 - 08:20

    Frans:

    Hey Maartje, Leuk om al je indrukken zo snel al te kunnen lezen. Je reis is nu echt begonnen. Veel plezier en schrijf alles maar op dan kunnen we lekker meegenieten. Ik hou van je. Dikke kus paps.

  • 17 Januari 2013 - 08:22

    Lissy:

    Het juffie reiziger...

    Heerlijk om jou verhaal te lezen. Jij geniet, maar ik geniet mee.
    Schrijf maar lekker veel en maak nog veel meer fotos.
    Kan ik het mooi onder het genot van een bakkie leut, lezen.

    Succes en nog veel belangrijker...geniet!!!

    Groetjes Lissy

  • 17 Januari 2013 - 08:22

    Lissy:

    Het juffie reiziger...

    Heerlijk om jou verhaal te lezen. Jij geniet, maar ik geniet mee.
    Schrijf maar lekker veel en maak nog veel meer fotos.
    Kan ik het mooi onder het genot van een bakkie leut, lezen.

    Succes en nog veel belangrijker...geniet!!!

    Groetjes Lissy

  • 18 Januari 2013 - 22:08

    Jan:

    Lieve Maartje,

    Ik heb al genoten van je eerste foto's. Mooie plaatjes van Londen, Indrukwekkend! Shanghai is natuurlijk weer een andere ervaring. Maak veel foto's en laat ons mee genieten van je avontuur.
    Geniet van de spanning,avontuur de mooie mensen indrukwekkende culturen,religie etc.

    Liefs, en een dikke knuffel!

    Jan

  • 20 Januari 2013 - 15:16

    Karin:

    Geniet!!!!!!!

  • 20 Januari 2013 - 20:19

    Pleun:

    Mop!
    Je bent nu in Beijing toch?! Wat gaaf! Je schrijft weer super mooi, echt op z'n Maarts! Heerlijk om te lezen ;) Ik denk super veel aan je! Wat je aan het doen bent, waar je slaapt, wat je eet hihi ;) Of je vage joekels tegen komt of hele leuke mensen.. Hoop dat je alleen maar geniet!
    Dat gaan wij ook doen, samen! Heb vandaag m'n binnenlandse vlucht geboekt. Jiehaa!
    Lief, geniet nog even van je babi pangang, want voor je het weet zit je aan een heerlijk bakje pho met een naakte splingloll ;) (zo'n rauwe/ongefrituurde moet je nemen, goed te nakken!) :)

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 11 Okt. 2012
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 19784

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 21 April 2012

Maartjes rondje om de wereld!

Landen bezocht: