Australia part 2, Bye Bye mates!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maartje Schepers - WaarBenJij.nu Australia part 2, Bye Bye mates!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maartje Schepers - WaarBenJij.nu

Australia part 2, Bye Bye mates!!

Door: Maartje Schepers

Blijf op de hoogte en volg Maartje

08 Maart 2013 | Australië, Sydney

Heey lieve mensen,

Hier zit ik dan alweer, terug in Sydney en mijn laatste nacht in Australië is aangebroken. Echt ongelooflijk hoe hard het gaat! En wederom echt een crappy hostel, had extra een andere genomen, maar helaas het mag niet baten! Misschien is het de stad, ik weet t niet, maar Sydney heeft echt de slechtste hostels ever! Achja gelukkig ben ik er maar een nachtje want morgenvroeg vertrek ik naar Nieuw Zeeland en ga ik eindelijk die lieve pleun zien. Heerlijk vooruitzicht! Kan niet wachten!! Maar ik zal eerst nog even vertellen over het laatste deel van Australië.

Mijn laatste verhaal was de nacht voor de Fraser Island tour. We vertrokken in de ochtend na een uitgebreide briefing over de four-wheel drives die we zelf gingen rijden op het eiland! Wij hadden de avond ervoor al een groepje gevormd met vier meiden en hadden bedacht dat het wel handig zou zijn als we twee of drie mannen in onze auto konden krijgen zodat we niet zelf de hele tijd hoefden te rijden en vooral niet als eerste. Nou dat viel een beetje in het water want bij de indeling bleven we ineens over met de 6 meiden en 1 jongen en die kon niet rijden omdat ie pas 19 was. Dus.. Ok. Wie gaat er eerst? Niet iedereen tegelijk… Oke nou dan ga ik wel! Hmmm aan de rechterkant zitten en met links schakelen.. en hoe werkt t ook allemaal weer. Ik was beetje nerveus en uiteraard liet ik de auto een paar keer afslaan voor vertrek, maar toen gingen we eindelijk de weg op, achter de onze leidersauto aan. ENG!!! De eerste auto’s die op ons afkwamen, en de rotonde.. alles aan de linkerkant echt heel gek! Heb ook echt een paar keer het raam aan de rechterkant geraakt omdat ik telkens daar wilde schakelen, maar gelukkig was ik na een kwartier wel redelijk gewend. Shitt.. eerste stortbui van die dag! Ook dat nog! We hebben het er levend van afgebracht naar de ferry voor het eiland en ik kreeg een klein applausje van mijn auto crew :-) thanks guys! Ik wilde nu ook wel op het eiland rijden, want begon t toch wel stoer en tof te vinden in zo’n jeep te rijden! Na een half uurtje op de boot te hebben gezeten waren we op het eiland en gingen we met de jeep letterlijke en figuurlijk de blubber in. Het regende nog steeds constant en het had de dagen ervoor ook bijna non stop geregend dus de wegen waren vol enorme plassen waar onze jeep bijna in verzoop en soms moesten we keren of andere wegen gebruiken omdat het half overstroomd was. Wel HEEL tof om echt up and down, midden door de wildernis en jungle te crossen! We arriveerden na drie kwartier bij het eerste meer/lake, en ondanks de stromende regen dook iedereen het water in. Helaas maakt het het uitzicht met regen en bewolking wel stukken minder, maar we hadden gelukkig een hele leuke gezellige groep en een hele leuke guide, Tony, dus dat maakte eigenlijk alles goed. Na het meer nog even verder gereden tot de lunchbreak voor ik het stuur aan iemand anders doorgaf! Na de lunchbreak hebben we een trekking gedaan in de jungle langs een rivier waar het water zo helder was dat je de grote vissen tot in detail kon zien, echt tof. Daarna nog naar het meer bij sand dunes gegaan. Echt een soort woestijn waar ineens een meer is, heel stijl naar beneden, heel tof! De tour bestond uit twee nachten kamperen, maar ging dat wel lukken in dit noodweer? Het hield maar niet op. We besloten met de vier jeeps de campsite te gaan bekijken om dan te beslissen. Bijna alle tenten waren nat of overstroomd en het waaide en regende steeds harder zodat we zelfs onder de grote tent niet droog bleven.. dit was geen doen. Dus.. back up plan; een resort verblijf! Echt HELEMAAL niet erg na zo’n drijfnatte dag! Daar naar toe gegaan en eindelijk droog kunnen zitten/relaxen. Moesten ons eten zelf verzorgen dus lekker gebarbequed. Daarna verschillende drankspelletjes gedaan en uiteindelijk geëindigd in de bar van het resort. Daar was Andrew aan het zingen/gitaar spelen. Top, ook nog live music! Ik had met Daniele in de auto al veel liedjes gezongen om t een beetje gezellig te maken omdat de radio het niet deed. Dus Tony vroeg of ik geen liedje op het podium wilde zingen. Tuurlijk! Ik deed een liedje die ik kende uit Andrews repetoire en mocht vervolgens het podium niet meer verlaten van hem, haha! Heb een stuk of 5-6 nummers gedaan. Hij vond het helemaal geweldig en ik ook natuurlijk! Eindelijk lekker optreden en zingen! Hij vroeg me of ik het leuk vond om drie dagen erna met hem op te treden in het Hervey Bay hotel bij de open mic night! Echt tof! Dat wilde ik wel! Na een kort nachtje moesten we er weer vroeg uit om weer op pad te gaan. NEEEE… nog steeds regen :( We besloten meteen om ook maar de tweede nacht in het resort te verblijven. Wel weer met goede moed op pad gegaan! Jeep weer in en op avontuur. De tweede dag vooral veel op het strand gereden. We bezochten een creek/rivier, soort wild water baan, waar je alleen maar in hoefde te drijven en je een rondje maakte. Daarna gingen we op weg naar de champagne pools, natuurlijke waterbron aan zee, met je raad t al; bubbels! Op de terugweg nog gestopt bij de sand dunes en het scheepswrak voor we weer bij het resort waren. Iedereen was aardig moe, dus eerste even gerelaxed voordat de tweede party night begon. Weer wat drank spelletjes gedaan en wederom met de groep in de bar beland waar Andrew ook weer was! Hij hoefde niet te spelen, maar was toch weer gekomen zodat we konden oefenen voor ons “echte” optreden twee avonden erna! Dus de tweede avond vrijwel de hele avond op het podium gestaan en alles gezongen uit zijn repetoire wat ik maar kende. Ook veel liedjes voor het eerst gedaan, ik had genoeg goon op, dus ik deed t gewoon! Was weer hele leuke avond, onze groep was gewoon echt heel tof! Op de laatste dag een beetje uitgeslapen en eindelijk hadden we wat droog weer! Vertrokken naar Lake McKenzie, beroemdste meer/lake van Fraser. Was echt tof! Toen de ferry weer terug genomen naar Hervey Bay. En uiteraard was het de laatste dag in de middag mooi weer! Achja, hebben een hele leuke tour gehad, superleuke mensen leren kennen! Twee hele leuke Deense jongens en Philippa en Anna met wie ik uiteindelijk de rest van mijn tijd in Australië heb doorgebracht!

Met Anna en Philippa bleek ik namelijk ook toevallig dezelfde whitsundays boot geboekt te hebben! Philippa en ik bleven nog een nacht in Hervey Bay voordat we de dag erna de nachtbus naar Airly Beach namen. Was een goede keuze, want moesten wel goed bijkomen van de Fraser trip! na lekker uitgeslapen te hebben snel tas ingepakt (te snel.. want mijn toffe luipaard schoentjes vergeten ) en het was heerlijk weer dus ben lekker op het strand gaan wandelen, helemaal naar de pier. Lekker muziek in mijn oren en nog even goed de liedjes geoefend voor het optreden van die avond. Toen ik terug liep zag ik ineens honderden misschien wel duizenden kleine blauwe krabbetjes lopen, als een soort legertje die op pad ging. Heel tof om te zien en ben ze dus lekker even gevolgd! Maar ze gingen snel een holletje maken op het strand om te verstoppen. Echt fascinerend om te zien. Heb het gefilmd!
Andrew kwam Philippa en mij halen om 19:00 en zou ons na het optreden om 21:00 bij de nachtbus droppen, ideaal! De twee Deense jongens besloten mee te gaan om te kijken, superlief! Ik was wel beetje zenuwachtig, was toch al weer ff geleden dat ik echt had opgetreden en de avonden op het Fraser Island had ik EN gedronken EN was het publiek ook dronken! Dus was wel even anders als nu. Het optreden ging wel goed! En iedereen was enthousiast, van Andrew moet ik zelfs emigreren haha! En omdat ze mijn naam niet wisten of niet konden uitspreken werd ik aangekondigd als; The Rockin Dutch Girl!! Mocht ik dus ooit solo gaan ;) haha! Echt grappig! Echt superleuk! Tony onze guide van de tour was ook gekomen om nog te kijken als mijn ontdekker :) En daarna was het toch echt tijd van afscheid nemen helaas. Had er zo nog een paar dagen kunnen blijven, maar moest vertrekken om de boot te halen voor whitsundays twee dagen later. Nog lekker in de nachtbus na zitten genieten van de super leuke dagen!

Heel vroeg in de ochtend kwamen we aan in Airly Beach, wederom in de regen.. Het went zullen we maar zeggen! Naar het hostel gelopen, waar we pas in de middag konden inchecken. Philippa en ik zijn dus maar uit “nood” luxe wezen ontbijten en shoppen! Anna was de dag ervoor al aangekomen en zij haakte al snel aan bij ons. Rond lunchtijd ingecheckt en ineens was de zon daar! Yeuhh!! Konden we mooi lekker eindelijk weer een beetje aan onze bruine tint werken, dus zijn we lekker bij de lagoon gaan liggen. Die hebben ze hier bijna in elke stad aan de oostkust omdat je bijna niet mag/kan zwemmen in de zee. Wel apart op zich, zo’n fake resort achtig zwembad, direct aan de zee. Maar wel ideaal! We waren allemaal half in slaap toen er ineens een wolkbreuk kwam die ons binnen 5 seconden doorweekt maakte! Maar terug gegaan naar het hostel en toen hebben we ons ingecheckt bij de boot company voor onze whitsundays trip. We waren allemaal behoorlijk gebroken van de nachtbus dus soort van beauty avondje gehouden in ons hostel. Teennagels gelakt, lekker lang gedoucht, maskertje ;) Heerlijk! Besefte me ook ineens dat ik bijna geen avonden, niet had gedronken of op pad was geweest dus was eigenlijk wel heel lekker. In de ochtend tas gepakt voor onze boottrip! En we hadden eindelijk geluk; strak blauwe hemel, zon en het was warm.. niet normaal. Moesten maar 20 minuten lopen naar de boot maar we waren bijna gesmolten! Het is hier hele andere warmte, echt hele hoge luchtvochtigheid, van geloof ik boven de 70%. We gingen de boot op! Wat een vette boot! Een grote catamaran, echt top! Philippa en ik deelden een cabine aan de rechterkant van de boot, echt een gat in het dek met daaronder net een passen tweepersoons formaat bed/bunk. Leven als een matroos zeg maar! We ontmoeten onze crew, echt toffe lui. Bob marley look a like, Sam, onze knotsgekke maar steengoede kok, Eric en onze kapitein! Daar gingen we dan, op weg naar alle prachtige eilandjes in stralend weer! Beter kon niet! En dit hadden we ook wel echt verdiend na al die regen. Een paar uur gevaren en de mensen van onze groep leren kennen en toen ging het helaas toch regenen :( Daardoor was onze enige optie voor die dag een bush wandeling maken langs aboriginal art. De baai waar we zouden snorkelen was namelijk helemaal bruin ipv blauw. Dit vanwege de vele regen de afgelopen week. Daardoor was er heel veel modder en troep van de eilanden in de zee gestroomd en was het water dus vuil en niet snorkelbaar. De bushwandeling was wel ok, niet heel spectaculair maar eigenlijk was het varen op de catamaran al genoeg om een grote glimlach op mijn gezicht te toveren. Heerlijk om te zeilen! Heb ook nog aan het roer gezeten en een eindje mogen zeilen van de kapitein! Met ze allen heerlijke spaghetti gegeten en toen ging de muziek vol aan en hebben we er een gezellig avondje van gemaakt. Helaas wel onder een soort tent op het dek vanwege de regen. Het lastige was alleen wel dat we dus in de regen in onze cabine moesten klimmen, en vervolgens de klep ook niet open konden doen vanwege de regen. Het was benauwd kan ik je zeggen! Het leek wel een sauna, het regende condens op onszelf zeg maar! Uit eindelijk maar wat tussen de klep gelegd en een beetje regen laten inregenen want anders kregen we bijna geen lucht. Dag erna vertrokken we al om 05:30!! Om als eerst bij White Haven Beach te zijn. Het was droog alleen wel bewolkt. Wel heel tof dat onze crew ervoor zorgde dat wij als eerste aan land kwamen op de witte beach! Het was denk ik lang niet zo indrukwekkend dan met zonlicht maar het strand was nog steeds prachtig! Ook al was het hier en daar wederom niet heel blauw vanwege de modderstromen van de eilanden. Ik vond het indrukwekkend, maar zou er nog wel een keer bij mooi weer terug willen om echt het droomplaatje te kunnen zien! Gelukkig ging de zon wel schijnen na een uurtje en hebben we lekker op het prachtige strand gelegen en in zee gezwommen. Moesten wel een stinger-suit aan, soort wetsuit als bescherming tegen de stingers/stingrays (soort kwallen) Het is het seizoen nu en ze zijn heel gevaarlijk. Een bijt van zo’n beest en je ligt een week aan de morfine in het ziekenhuis (volgens Bob Marley) Achja zo’n pakje staat ook wel weer stoer, stonden we daar met vier meiden als Lara Croft uit Tomb Raider! Uiteraard een uitgebreide fotosessie gedaan! Ook was hier weer een legertje aan krabben aan het rond touren op het strand. Echt leuk om te zien en ze te volgen! Na het strand vertrokken we naar onze eerste snorkel spot. WOW… ik heb nog nooit zo veel gekleurd en mooi koraal gezien, echt vet! Kon er geen genoeg van krijgen en ook een paar hele grote vissen gezien. Die vond ik best eng soms, sommige waren bijna zo groot als mij.. ook al zagen ze er wel onschuldig uit. Een soort dikke lip vis met een elvis kuif.. maar toch.. Hmm hoe gaat t met t duiken in Cairns straks als ik nu al beetje paniek aanval krijg! Haha. De tweede snorkelspot was nog toffer want ineens zwommen er twee schildpadden onder mij. WAUUWWW echt niet normaal hoe tof, ik stopte gewoon met ademen even, zo cool. Heel rustig en relaxed zwommen ze en ik heb ze ook aangeraakt. Echt zo’n mooie ervaring, moest er bijna van janken. Eentje ging ook nog vlak naast mij omhoog om adem te halen en leek wel of ie in mijn ogen keek, voordat ie weer onder dook, zo bijzonder! Moest er echt van bijkomen en was zo gelukkig! Hele dag top weer gehad en dus ook lekker tijdens het varen kunnen zonnen en relaxen, echt heel fijn. Die avond was het heel helder dus ook een mooie zonsondergang kunnen zien en naar de sterren kunnen staren! Muziek ging weer aan en de goon pakken werden weer tevoorschijn getoverd en zo hebben we de tweede avond echt een openlucht feestje gevierd. Philippa heeft het zelfs niet tot in de cabine gehaald en lekker op het dek geslapen. Dus had mijn hokje lekker voor mij alleen en met de klep open was het prachtig om letterlijk onder de sterren weg te dromen na mijn ontmoeting met de schildpadden. Dag erna lekker uitgeslapen en nog een keer gesnorkeld voor we weer terug gingen naar Airly Beach. Whitsundays was ook echt een geweldige tour! heel relaxed met de groep van 23 man maar ook heel gezellig. En je zit echt vast op een boot voor 3 dagen dus je leert elkaar snel kennen, leuk! En Anna, Philippa en ik waren onderhand al een soort familie geworden, dus echt heel leuk om samen met hen ook dit te doen, top meiden!

Terug in Airly Beach bleek dat de Deense jongens van onze Fraser tour die avond ook in Airlly Beach waren! Om ons te bezoeken! Echt super lief en leuk! Dus met hen samen de dag doorgebracht in de lagoon en in het hostel. Samen gegeten en toen naar de afterparty van onze Avatar boot trip gegaan. Was weer een hele gezellige avond en wederom een korte nacht! Zeker omdat Anna en ik de dag erna al om 9 uur met de bus naar Cairns moesten. Ik had namelijk de dag erna meteen al mijn duiktour! Yep, met weinig tijd, moet je strak plannen ;) Maar ik was zo moe in de bus dat ik naast muziek luisteren ook heel veel heb geslapen dus we waren in no-time (11 uur later ;) ) in Cairns. Dag erna vertrok mijn boot voor mijn duik al heel vroeg dus vroeg op pad gegaan. Ik zat toevallig weer op een catamaran boot en het was mooi weer. Na twee uur varen kwamen we op onze snorkel-duik spot aan. Ik zat in de derde duik groep dus heb eerst lekker een half uur kunnen snorkelen. Weer ontzettend mooi koraal! Wel wat minder vissen dan op whitsundays, niet van die grote, alleen kleine. En toen mochten wij onze duikpakken aantrekken. Hadden op de heenreis al een uitgebreide instructie gehad en na een paar kleine oefeningen in het water met de luchttoevoer, bril etc, gingen we dan echt onder. Echt tof! Ik was eerst beetje gespannen maar was onder water ineens super relaxed. Heb ook geen echt grote vissen gezien dus misschien hielp dat ook ;) maar echt zo tof om te duiken! Na een half uur weer boven te zijn gekomen besloot ik meteen om nog een tweede duik te doen. We vertrokken naar de tweede spot en die bleek echt midden op zee te zijn, de eerste was bij een eilandje. Ben echt heel blij dat ik de tweede duik heb gedaan want deze spot was echt een muur van koraal en gingen we ook echt veel dieper. Ennn….. ik heb NEMO gezien!! Echt tof! Twee bij elkaar, in die oranje anemonen als uit de film! Echt tof! Ik ga zeker nog een keer duiken, denk dat dat in Fiji wordt, want volgens mijn neef, duik master Remi :), MOET ik daar gaan duiken, daar schijnt het nog mooier te zijn. Kijk er nu al naar uit en ga ook ooit mijn paddi halen. Helaas nu echt geen tijd voor, en ik wilde eigenlijk ook eerst kijken of het me wel allemaal beviel. Maar dat heeft het zeker, supermooie wereld onder water! Terug op de pier ben ik de hele kust afgelopen terug naar het hostel, ongeveer drie kwartier. Hele mooie wandeling met wederom veel actieve Australische joggers/wandelaars. Ongelooflijk wat een sportieve buitenmensen hier. Echt fijne vibe om in te leven. Australische mensen zijn super leuk! Heel vriendelijk en heel relaxed, daar houd ik wel van! Bij terugkomst hebben Anna en ik samen een echte Aussie-meal genomen en ons gewaagd aan de krokodil burger en kangaroo burger. Krokodil blijkt beetje visburger achtig te smaken (geen aanrader trouwens) en kangaroo is net als beef burger eigenlijk. Wel tof om iig gegeten te hebben! Ik was helemaal kapot en viel na het eten al bijna in slaap dus heerlijk vroeg bedje in gedoken, helaas werd mijn nachtrust wel enorm verstoord door echt de ergste snurkster OOIT in mijn dorm te hebben. Niet normaal! Leek wel een kettingzaag.. oordoppen in, hielp niet.. dus daar lag ik dan te draaien, ergeren en te frustreren.. dus ik was om 05:30 al op. Gelukkig lag ik er megavroeg in en zij pas laat dus had ik wel nog wat uurtjes geslapen. Dag erna met Anna en Philippa beetje gewinkeld, moest uiteraard nieuwe schoenen hebben om mijn vergeten schoentjes in Hervey Bay te vervangen! Daarna lekker gerelaxed bij de lagoon. S’avonds was mijn laatste avond met de meiden dus hebben we lekker een crazy avondje uit van gemaakt. Heerlijk gedanst! En super gezellig gehad! Top avondje en mooi om zo dit Australië avontuur te beëindigen!
Australië was heel leuk en gezellig. Misschien minder indrukwekkend dan Vietnam, maar dat komt denk ik omdat ik alleen de oostkust heb gedaan. Als ik meer tijd had en ook de outback had gedaan dan had ik waarschijnlijk meer echt Australië beleefd en had het me waarschijnlijk meer geraakt. Nu heb ik wel veel meer samen met mensen gereisd en echt in een korte tijd goede band opgebouwd, meer als in Vietnam. Hier heb ik ook echt meer ge-relaxed en meer genoten van de vibe/sfeer al duurde het even voor ik daar in kwam. Ik zou hier wel zo kunnen wonen, want het buitenleven en de levensstijl van de mensen hier bevalt me wel! Maar kijk wel enorm uit naar Nieuw Zeeland voor wat meer ongerepte natuur en meer indrukwekkende landschappen. Het strand en de kust heb ik wel gezien eventjes nu :)

Kruip zo me bedje in want morgen word ik al om 07:30 opgehaald voor het vliegveld!! Kan niet wachten tot ik die mooie de fouw in mijn armen kan sluiten! Wordt zo gezellig samen!!

Tot de volgende keer allemaal, dan deel ik mijn verhaal met Pleunos! Misschien wordt ze de gast-schrijfster ;) haha!

Dikke kusss
Maartje

Voor de foto's:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4866838463767.1073741827.1081460418&type=1&l=f9a05445d5

  • 08 Maart 2013 - 22:36

    Carin:

    Weer een leuk verhaal. Lekker feesten en plezier maken. Dat hoort er ook bij. Nu op naar Pleuntje en samen Nieuw Zeeland onveilig maken. Lekker genieten samen. De foto's zijn ook heel mooi. Fijn dat je ons laat meegenieten.

  • 16 Maart 2013 - 00:15

    Ans:

    Hoi Maartje, het had even geduurd voor ik je verhaal las, maar zeeeeker weer de moeite!!
    Wat stoer dat je meteen in die auto weg reed, lijkt me zo eng!
    Nu ben je al bij ons lieve Pleuntje, en genieten ook weer van de mooie foto s en berichtjes! Have fun! Liefs Ans xxx

  • 17 Maart 2013 - 10:46

    Roeleke :

    <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 11 Okt. 2012
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 19797

Voorgaande reizen:

15 Januari 2013 - 21 April 2012

Maartjes rondje om de wereld!

Landen bezocht: